Preskoči na vsebino

ZGODBE

Prve izkušnje z mešanim intenzivnim programom v sklopu Erazmus+ programa na področju družinske medicine

Prve izkušnje z mešanim intenzivnim programom v sklopu Erazmus+ programa na področju družinske medicine

Današnjim študentom so med študijem na voljo številne priložnosti za študijske izmenjave v tujini, kar je bilo v času mojega študija precej redkejše. Vedno me je zanimalo, kako je študij medicine organiziran v drugih državah, kakšne so tamkajšnje razmere in študijski prostori. S prof. dr. Eriko Zelko, dr. med., spec. druž. med., ki je trenutno predstojnica Katedre za družinsko medicino na Univerzi Johannes Kepler v Linzu, sva dolgoletni sodelavki in prijateljici. Z veseljem sem sprejela njeno vabilo za sodelovanje kot mentorica šestim slovenskim študentom v okviru mešanega intenzivnega programa na temo “Kako govoriti o spolu in spolnosti v družinski medicini.”

Mešani intenzivni programi (BIP) predstavljajo pionirski pristop k izobraževanju, ki poudarja inovativne metodologije in omogoča interaktivno ter sodelovalno učenje. Program smo začeli izvajati marca preko spletnih predavanj in delavnic, kjer so sodelovali študenti z Medicinske fakultete Maribor in medicinskih fakultet iz Zagreba, Barcelone ter Linza skupaj z njihovimi mentorji. V maju smo se nato vsi skupaj odpravili v Linz, pri čemer smo za potovanje uporabili javni prevoz z vlakom in si med potjo ogledali pokrajino tega dela Avstrije.

Naslednji dan smo začeli z delom po precej napornem urniku. Prvi dan smo obiskali Intercultural Department of Neuromed Campus, kjer smo spoznali njihovo delo in eno od njihovih pacientk iz Irana. Posvet je potekal preko tolmača, kjer smo se naučili, da prevajanje ni zgolj prenos besed, temveč tudi prilagoditev situacije na različne kulturne nivoje. Popoldne smo imeli delavnico s španskim profesorjem, ki nam je predstavil svetovnega skladatelja Antona Brucknerja, ki je živel v Linzu. Naša mešana skupinica je oblikovala manjši pevski zbor, kjer smo se učili Brucknerjevo pesem “Locus iste.”

Drugi dan smo dopoldne imeli voden ogled Linza in njegovih znamenitosti. Dobili smo navodila, naj poslikamo ali posnamemo nekaj, kar nas spomni na kulturno diverziteto, in posnetke nato pošljemo vodji delavnice za naslednje dni. Popoldne je sledila moja delavnica z naslovom “Nasilje vezano na spol.” Po kratkem uvodnem predavanju sem sodelovala z dvema znanima avstrijskima igralcema, ki sta za študente odigrala sceno nasilja v družini. Ta edinstvena izkušnja je bila izjemno pomembna, saj po navadi o nasilnih dogodkih svojih bolnikov le slišimo in vidimo njihove posledice, tukaj pa smo to lahko opazovali v živo.

Tretji dan smo si ogledali JKU Campus, kjer so na eni lokaciji zbrane vse fakultete razen medicinske. Predstavili so nam službo, ki skrbi za enakost in enakopravnost njihovih študentov in zaposlenih ne glede na raso, spol, starost, versko prepričanje, spolno usmerjenost ali invalidnost. Po kosilu smo obiskali znamenito Linško cerkev PVE Dom am Platz in nadaljevali z delavnico avstrijske mentorice na temo “Spolnost in spol v družinski medicini.” Med delavnico smo igrali vlogo zdravnika in bolnice z različnimi težavami, mentorica pa nas je popravljala in vodila pri pogovoru. To mi je prineslo nova spoznanja o pomembnosti kompetentnega vodenja takšnih pogovorov.

Četrti dan smo začeli z delavnico, ki jo je vodila hrvaška mentorica, z naslovom “Raziskovanje tem za kurikulum na vaši univerzi.” Skupaj s študenti smo pregledali obstoječe učne načrte in predlagali posodobitve v luči naše teme in spoznanj med programom. Popoldne je sledila delavnica naše gostiteljice o interkulturnih kompetencah, kjer smo v parih obravnavali pripravljene primere. Dan smo zaključili z udeležbo na uradnem simpoziju njihove katedre, kjer se je naš pevski zbor predstavil, nato pa smo poslušali govore priznanih evropskih profesorjev na temo novosti v družinski medicini, med katerimi je bil tudi naš prof. dr. Igor Švab, dr. med., spec. druž. med., dekan MF Ljubljana.

Peti dan smo začeli z daljšo delavnico z naslovom “Komunikacija preko digitalizacije, video produkcije in predstavitve,” kjer smo udeleženci morali posneti ali sestaviti video na temo izmenjave v Linzu. Na koncu smo si ogledali prispevke in ugotovili, kako različno dojemamo isto dogajanje glede na naše okolje in kulture. To razmišljanje smo prenesli na interkulturno okolje in se strinjali, da potrebujemo nadaljnje izobraževanje in strpnost pri obravnavi bolnikov iz različnih kulturnih okolij.

Zadnji dan smo se dopoldne vrnili domov. Potovanje je zaradi izmenjave vtisov in izkušenj s študenti izjemno hitro minilo.

Na podlagi izkušenj z mešanim intenzivnim programom (BIP) v Linzu bi želela priporočiti tovrstne izmenjave svojim kolegom iz več razlogov. Program je omogočil izjemno bogato in interaktivno izobraževalno izkušnjo, ki je bila usmerjena v uporabo inovativnih metodologij in sodelovalnega učenja. Med delavnicami smo imeli priložnost neposredno sodelovati z mednarodnimi strokovnjaki in se učiti iz njihovih izkušenj, kar je izjemno obogatilo naše razumevanje medicinske prakse v različnih kulturnih okoljih.

Izmenjava je bila zasnovana tako, da smo se udeleženci lahko poglobili v specifične teme, kot so nasilje vezano na spol, spolnost v družinski medicini, in interkulturne kompetence. Preko praktičnih delavnic in simulacijskih vaj smo razvijali veščine, ki jih v domačem okolju redko pridobimo. Naše sodelovanje z igralci, tolmači in mednarodnimi mentorji je bilo neprecenljivo pri razumevanju kompleksnosti komunikacije v medicinskih kontekstih, kar je ključno za uspešno obravnavo pacientov iz različnih kulturnih okolij.

Program je poleg strokovnega dela vključeval tudi kulturne aktivnosti in oglede, kar je še dodatno prispevalo k boljšemu razumevanju kulturne diverzitete. Izkušnja nas je naučila pomembnosti empatije, kulturne občutljivosti in prilagodljivosti, kar so ključne lastnosti za sodobne zdravnike.

Menim, da so tovrstne izmenjave ključne za profesionalni in osebni razvoj medicinskega osebja. Pridobljene izkušnje in znanja niso le teoretične narave, temveč praktično uporabne v vsakodnevni klinični praksi. Zato toplo priporočam sodelovanje v podobnih programih vsem kolegom, saj verjamem, da bodo tudi oni našli to izkušnjo izjemno koristno in navdihujočo.

doc. dr. Staša Vodička, dr. med., spec. druž. med.
Medicinska fakulteta

Mobilnost z namenom poučevanja (STA)
Lokacija izmenjave: Linz, Avstrija
Obdobje izmenjave: maj 2024

Deli objavo:
Zapri