Sodelovanje v programu Erasmus+ na Univerzi Thomas Moore je bil rezultat skrbno premišljene odločitve, ki izhaja iz moje profesionalne težnje k stalnemu razvoju in izboljšanju pedagoških kompetenc. Prizadevanje za neprestano izobraževanje in profesionalno rast sta ključni komponenti učiteljskega poklica, saj se le z izmenjavo dobrih praks, spoznavanjem novih pristopov in medkulturnim sodelovanjem lahko dosežejo izboljšave v pedagoški praksi.
Izbor Univerze Thomas Moore za izmenjavo ni bil naključen, temveč je bil motiviran z ugledom te ustanove, ki se ponaša s širokim spektrom pedagoških programov. Posebej privlačen mi je bil njihov predmet »Teach Future Proof«, ki se osredotoča na pripravo študentov na izzive 21. stoletja. Ta program, ki vključuje aplikacijo računalniškega mišljenja v povezavi z robotiko in razvija kompetence računalniškega mišljenja ter ostale kompetence 21. stoletja med študenti, je predstavljal optimalno priložnost za pridobivanje in prenos novih znanj in praks v lastno pedagoško okolje.
Pomembna komponenta izbire Univerze Thomas Moore je bila tudi možnost za oblikovanje trajnih akademskih vezi, ki bi omogočile širše mednarodno sodelovanje. Zato je ta Erasmus+ izmenjava predstavljala integralni korak v smeri mojega profesionalnega razvoja in izpolnitve ciljev moje pedagoške prakse.
Izmenjava programa Erasmus+ je imela dolgoročne in neposredne učinke tako na moj profesionalni razvoj kot tudi na izboljšanje študijskih programov na moji matični instituciji, Univerzi v Mariboru.
Ena izmed ključnih pridobitev je bilo poglobljeno razumevanje in znanje o konceptih poučevanja računalniškega mišljenja in programiranja, ki so bili temeljni del predmeta »Teach Future Proof«. Ta znanja sem pridobil prek neposrednega opazovanja, sodelovanja in izvajanja pedagoških aktivnosti, ki so pripeljale do pridobitve praktičnih izkušenj in razumevanja teh konceptov. Ta nov pridobljen pristop bo vplival na razvoj in prilagoditev novih/obstoječih predmetov.
Druga pomembna korist izmenjave je bil prenos dobrih praks. Udeležba v programu je omogočila neposreden vpogled v sodobne pedagoške pristope, ki jih uporabljajo na Univerzi Thomas Moore, kar mi je omogočilo, da sem te pristope vpeljal v svoje pedagoško delo in izboljšal obstoječe učne metode. Poleg tega je izmenjava omogočila vzpostavitev trdnih akademskih vezi, ki so vodile do mreženja in nadaljnjega profesionalnega razvoja. To sodelovanje se je razširilo na širše sodelovanje med našima institucijama, kar je pripeljalo do izmenjave študentov ter do nadaljnjega sodelovanja v skupnih projektih. Skupni interesi in cilji, odkriti med izmenjavo, so pripeljali do načrtov za nadgradnjo sodelovanja, kar vključuje večjo izmenjavo znanja in skupno razvijanje projektov na področju pedagoških inovacij.
V luči pridobljenih izkušenj in učinkov, ki jih je prinesla izmenjava programa Erasmus+ na Univerzi Thomas Moore, bi močno priporočal to priložnost vsem kolegom. Izmenjava nudi neprecenljivo priložnost za profesionalni razvoj, ki presega meje tradicionalnega učenja in izpopolnjevanja. Ta izmenjava je omogočila neposreden stik z inovativnimi pedagoškimi praksami, neposredno aplikacijo novih znanj in metode učenja, ki so se izkazale za učinkovite v tuji izobraževalni instituciji. Te izkušnje imajo velik potencial za prenos in implementacijo v našem lokalnem izobraževalnem okolju.
Poleg tega izmenjava zagotavlja priložnost za razvoj mednarodnih vezi, mreženje in sodelovanje, kar lahko pripomore k bogatenju naših institucij, študijskih programov in praks. Sodelovanje z učitelji in študenti iz različnih kulturnih in akademskih okolij prispeva k širšemu razumevanju globalnih trendov v izobraževanju, kar je neprecenljivo v hitro se spreminjajočem svetu 21. stoletja. Nazadnje, izmenjava programa Erasmus+ spodbuja osebno rast in razvoj. Priložnosti za nove izkušnje, spoznavanje različnih kultur in oblikovanje trajnih vezi lahko obogatijo ne le naše profesionalno, ampak tudi osebno življenje. Zato je moje prepričanje, da je izmenjava v programu Erasmus+ dragocena izkušnja, ki jo je vredno izkoristiti.
doc. dr. Kosta Dolenc
Pedagoška fakulteta
Združena mobilnost v kombinaciji poučevanja in usposabljanja (STA/STT)
Geel, Belgija
Obdobje izmenjave: marec 2023