Preskoči na vsebino

ZGODBE

Erasmus+ praksa v Your Language Club Valencia

Erasmus+ praksa v Your Language Club Valencia

Odločitev za Erasmus+ praktično usposabljanje je bila zame povsem naravna, saj sem želela pridobiti še več izkušenj v mednarodnem okolju. Prakso sem opravljala v jezikovni akademiji Your Language Club, kjer sem imela priložnost poučevati učence različnih starosti. Špansko govoreče okolje mi je že bilo znano, kar mi je omogočilo lažje razumevanje učnih potreb učencev in učinkovitejše prilagajanje pouka. S prakso sem želela izpopolniti svoje pedagoške in jezikovne spretnosti, pridobiti vpogled v različne metode poučevanja in se preizkusiti v dinamičnem okolju. Vsaka tovrstna izkušnja je dragocena priložnost za razvoj mehkih veščin, kot sta prilagodljivost in medkulturna komunikacija, hkrati pa spodbuja kritično mišljenje ter krepi strokovni razvoj in samozavest pri poučevanju.

V začetnem delu prakse sem se osredotočila na opazovanje pouka in spremljanje različnih tematskih ur, ki so vključevale slovnico, besedišče, bralno in slušno razumevanje ter konverzacijske delavnice. Pri tem sem analizirala različne učne pristope, tehnike vodenja razreda ter strategije za spodbujanje aktivnega sodelovanja učencev, kar mi je omogočilo poglobljen vpogled v dinamiko poučevanja ter prilagajanje metod različnim starostnim skupinam in ravnem znanja.

Po uvodnem obdobju sem začela aktivno sodelovati pri pripravi učnega gradiva in načrtovanju pouka, kar je vključevalo izbiro in prilagajanje učnih gradiv, oblikovanje vaj ter strukturiranje pouka glede na specifične učne cilje. Ključni izziv je bil zasnovati interaktivne in učinkovite učne ure, pri čemer sem morala upoštevati jezikovne izzive in potrebe posameznih skupin.

V drugi polovici prakse sem prevzela aktivno vlogo v razredu, sprva s poučevanjem slovnice na osnovni ravni, kjer smo obravnavali teme, kot sta uporaba either/neither in frazni glagoli. Poleg tega sem vodila ure slušnega razumevanja, pri katerih sem uporabljala krajše videoposnetke, kot je priljubljeni Shakespeare Speaks. Za vsako učno uro sem pripravila vprašanja za razumevanje in nadaljnjo razpravo, s katerimi sem spodbujala aktivno sodelovanje in interakcijo med učenci. Prav tako sem vodila konverzacijske ure s temami, kot so zdravje, šport in prehrana. Poseben izziv pri teh urah je bil spodbujati učence k aktivni rabi jezika in premagovanju strahu pred govorjenjem. Z različnimi interaktivnimi dejavnostmi mi je uspelo ustvariti sproščeno učno okolje, kjer so se udeleženci lahko izražali brez strahu pred napakami.

Skupaj s praktikantko iz Turčije sva pripravili in izvedli tudi tematske učne ure o kulturi, v katerih sva predstavili običaje in tradicije svojih držav ter jih primerjali s tistimi v špansko govorečih državah. Učenci so z velikim zanimanjem sodelovali v razpravi, kar je izkušnjo dodatno obogatilo.

V jezikovni šoli sem se naučila prilagajati različnim jezikovnim nivojem in učnim stilom ter analizirati vpliv didaktičnih pristopov na motivacijo in napredek učencev. Razvila sem tudi sposobnost hitrega prilagajanja nepričakovanim situacijam v razredu in iskanja učinkovitih rešitev na licu mesta. Z opazovanjem, načrtovanjem in izvajanjem učnih ur v jezikovni šoli sem pridobila dragocene kompetence, ki bodo ključne za mojo nadaljnjo poklicno pot.

Ta izmenjava mi ni omogočila le novih pedagoških znanj, temveč me je tudi osebnostno obogatila. Izpopolnila sem svojo sposobnost prilagajanja različnim okoljem, razvila boljše komunikacijske veščine in pridobila dragocene izkušnje pri delu v mednarodnem okolju. Erasmus+ praksa je bila zame pomemben korak v strokovnem in osebnem razvoju ter nepozabno poglavje, ki mi bo za vedno ostalo v spominu.

Leona Nikolaš
Filozofska fakulteta

KRATKOTRAJNA PRAKSA V TUJINI ZA DOKTORSKE ŠTUDENTE
Valencia, Španija
Obdobje mobilnosti: februar 2025

Deli objavo:
Zapri