Po zaključeni diplomi sem si želela še dodatno obogatiti svoje znanje in pridobiti nove izkušnje z delom v tujini. Vedno me je zanimalo, kako se pedagoške prakse v slovenskih vrtcih razlikujejo od tistih v drugih državah, zato sem izbrala Španijo. Njihova kultura in način življenja sta mi blizu, obenem pa sem vedela, da so Španci znani po svoji odprtosti in toplini, kar mi je vlivalo občutek varnosti ob vstopu v novo okolje.
Svojo Erasmus izkušnjo sem preživela na mednarodni šoli SEK International School El Castillo, kjer sem delala kot asistentka učiteljic v predšolski skupini. Moje delo je obsegalo pomoč pri pripravi in izvajanju učnega procesa. Delovni dan se je pričel ob 9. uri in končal ob 17. uri, medtem ko je pouk potekal v angleščini. Otroci so imeli ločene ure glasbe, plavanja, športa in španščine, ki so jih poučevali specializirani učitelji. Med tem časom smo se z vzgojiteljicami posvečale načrtovanju in pripravi aktivnosti.
Ena izmed najopaznejših razlik v primerjavi s slovenskimi vrtci je bila stopnja samostojnosti otrok. Učilnice so bile zasnovane odprto, brez vrat, z velikimi steklenimi stenami, kar je ustvarjalo občutek povezanosti in preglednosti. Otroci so dvakrat na dan preživeli po 30 minut na prostem, pri čemer je za njihovo varnost na igrišču vedno skrbela ena vzgojiteljica. Ves čas so bili v čevljih, kar je omogočalo svobodno gibanje tako v zaprtih prostorih kot zunaj. Zelo poseben je bil tudi gozd v bližini šole, kjer smo pogosto izvajali različne ustvarjalne in raziskovalne dejavnosti. Z vzgojiteljicama, s katerima sem sodelovala, smo imele enkrat tedensko tudi sestanke z vodjo učnega procesa in govorile o izzivih v razredu in na kak način moramo predajati katero znanje. Vodja učnega procesa je skrbela, da smo planirali raznolik pouk in na tedenski ravni vključevali vsa področja.
Delovno okolje v šoli me je navdušilo. Kolektiv je deloval kot homogena ekipa, kjer so si vsi pomagali in spodbujali drug drugega. Velik poudarek je bil na dobrem počutju posameznika – vsak si je lahko vzel čas za odmor, prijeten pogovor ali kavo, kar je pomembno prispevalo k sproščenemu in produktivnemu delovnemu vzdušju. To je omogočalo, da smo vsi lažje sodelovali in ustvarjali prijetno izkušnjo tako za otroke kot za nas.
Največja lekcija, ki sem jo pridobila, je prišla od moje mentorice. Njena energija in predanost delu z otroki sta bili neverjetno navdihujoči. Vedno je ohranjala otroško iskrico, z navdušenjem vodila učni proces in otroke spodbujala k sodelovanju na način, ki jih je povsem prevzel. Pri tem je znala ohraniti tudi avtoriteto in jasne meje, kar je ustvarjalo uravnoteženo okolje. Otroci so ji zaupali in z veseljem sodelovali v dejavnostih, ki jih je pripravljala. Njena strast do dela in pozitiven pristop sta bila zame izjemen zgled.
Štirje meseci v Španiji so bili neprecenljiva izkušnja, ki me je naučila veliko o sebi, o otrocih in o delu vzgojiteljice. Spoznala sem, da pogosto preveč zapletamo stvari, namesto da bi se osredotočili na tisto, kar je resnično pomembno – gradnjo dobrih medsebojnih odnosov in povezanega tima. Delovati v podporni ekipi, kjer vsi stremijo k skupnemu dobremu, je neprimerljivo lažje in prijetnejše. Erasmus izkušnja zame ni bila le poklicna rast, temveč tudi globoka osebna izkušnja, ki mi bo za vedno ostala v srcu kot dragocena popotnica za prihodnost.
Zala Vogrinec
Pedagoška fakulteta
PRAKSA V TUJINI
Madrid, Španija
Obdobje mobilnosti: september 2024–december 2024